Torzní polohy
Pondělí, 19 Říjen 2009 15:00

bharadvadzasanaTorzní ásany, při kterých dochází ke zkroucení páteře, mají celou řadu pozitivních účinků: napomáhají správnému držení těla, odstraňují blokace a bolesti zad a zlepšují pružnost páteře, působí proti bolesti hlavy, ztuhlosti krku a ramen, podporují činnost ledvin a trávicí soustavy.

Při cvičení torzních poloh je důležité dbát na to, abychom vždy dělali stejný počet provedení na obě strany. Torzní cvičení můžeme provádět jak samostatně, tak i jako neutralizační cvičení pro páteř po předklonových a záklonových ásánách.

Tyto polohy by se neměly cvičit v těhotenství (případně lze cvičit jen některé jednodušší a to velmi opatrně) a při problémech v břišní dutině.

Torzní ásány patří k těm náročnějším. Výbornou průpravou pro tyto polohy jsou spinální cviky, které mohou cvičit i úplní začátečníci.

 

Partner stránek

Provoz webové stránky a technickou podporu zajišťuje:

ES

Jóga online

Ad

Jóga

Jóga je bez hranic, je věčná a nekonečná.

Jóga je vědomí, jež nikdy nespí, život, jenž nikdy neumírá,

světlo, jež září navěky, v tobě i mimo tebe,

bez počátku a konce.

Z knihy Systém "Jóga v denním životě"