Pozice kočky
Pondělí, 02 Listopad 2009 08:11

cat-poseVelmi jednoduchým ale zároveň i účiným cvičením je pozice kočky - mardžariásana. Je to fyzické i dechové cvičení. Přestože se jedná o jógovou pozici, bývá pro svou dynamickou formu a jednoduchost řazena mezi průpravná cvičení.

Začíná se ze sedu na patách. S nádechem se zvedneme do vysokého kleku a předpažíme ruce. S výdechem přejdeme do polohy na všech čtyřech. Vyhrbíme záda a svěsíme hlavu. S nádechem  pomalu prohýbáme páteř od kostrče, až nakonec prohneme i krční páteř a zakloníme hlavu. Oči se dívají nahoru. S výdechem se opět směrem od kostrče vyhrbujeme. Takto provádíme několik kol. Je důležité cvik provádět pomalu, v souladu s dechem a vždy začínat pohyb od kostrče!

Tato dynamická ásana posiluje a prohlubuje dech a je vhodná pro nácvik plného jógového dechu. Vedle toho má také velký vliv na pružnost páteře. Odstraňuje ztuhlost zad, podporuje trávení a mírní menstruační potíže.

 

Partner stránek

Provoz webové stránky a technickou podporu zajišťuje:

ES

Jóga online

Ad

Jóga

Jóga je bez hranic, je věčná a nekonečná.

Jóga je vědomí, jež nikdy nespí, život, jenž nikdy neumírá,

světlo, jež září navěky, v tobě i mimo tebe,

bez počátku a konce.

Z knihy Systém "Jóga v denním životě"